Ozdoba levé části hlavičky
Horní část menu Spodní část menu
Pozadí mezi menu
Nádherná socha z letohrádku Tři Grácie, která symbolizuje malířství
Konec menu

Obrázek, vložený sem kvůli kreténskému Internet Exploreru Smírčí kříž ve čtvrti Na Antoníčku
zpet.jpg, 1 kBgalerie.jpg, 1 kBvpred.jpg, 1 kB

hostinne2.jpg, 151 kB

K třetímu smírčímu kříži, který lze v Hostinném najít, je cesta asi nejsložitější. Když půjdete z náměstí směrem ke Galerii antického umění - tedy klášternímu kostelu - přejdete most přes Labe. Za ním se nedáte doprava, kam pokračuje hlavní silnice, ale rovně podél zdi bývalého hřbitova. Minete školu a až vám cestu přehradí příčná ulice, odbočíte nalevo a vzápětí napravo ulicí, stoupající šikmo do kopce. Nebo se můžete z náměstí nechat vést modrou turistickou značkou, která vás sem dovede také. Asi v polovině stoupání odbočíte doprava do mírně z kopce klesající ulice, z obou stran lemované vilkami. Asi po 200 metrech uvidíte smírčí kříž nalevo na malém kopečku.
Kdo kříž kdysi vytvořil a proč, to bohužel nevím. Původně však stával jinde - o kus dál nad pilou - ale hrozilo tam jeho poškození a tak byl přenesen na současné místo.